Odpowiedzi

2010-03-27T12:56:43+01:00

β = (90+α)/2
α+(90+α)/2+90 = 180 /*2
2α+90+α+180 = 360
3α = 360-180-90
3α = 90 /:3
α = 30
β = (90+α)/2 = (90+30)/2 = 120/2 = 60
90⁰, 30⁰, 60⁰

sprawdzenie:
kat prosty+kąt ostry 30⁰:
90+30 = 120
120/2 = 60
60*2 = 120
1 5 1
2010-03-27T12:57:57+01:00
X,y i 90⁰- kąty trójkąta
2x=90⁰+y
x+y+90⁰=180⁰

2x-y=90⁰
x+y=90⁰
---------
3x=180⁰
x=60⁰
y=30⁰
i 90⁰

Licze na najlepsze:).
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T12:58:12+01:00
Suma katów ostrych=90⁰
x= 1 z kątów ostrych
90-x=2 kąt ostry
90-x=½(90+x)
90-x=45+½x
-x-½x=45-90
-1,5x=-45
x=45:1,5
x=30
90-30=60
kąty mają:90,60 i 30⁰