Środek okręgu opisanego na trójkącie leży w punkcie przecięcia:
a) symetralnych boków trójkąta
b) dwusiecznych kątów wewnętrznych
c) wysokości tego trójkąta
d) przekątnych
e) żadna z powyższych odpowiedzi

Krótko uzasadnij swoją odpowiedź.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T12:52:06+01:00
No chyba raczej odpowiedź a) bo jak poprowadzisz symetralne boków trójkąta to się przecinają w 1 punkcie, który jest środkiem okręgu opisanego na tym trójkącie.
5 3 5
2010-03-27T12:54:20+01:00
Odp. Symetralnych boków trójkąta.
Ponieważ, stosując symetralne boków, dzielimy je na dwie równe połowy, punk przecięcia symetralnych wyznacza w ten sposów środek okręgu.Należy narysować je trzy.

;)
4 3 4