Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T12:57:25+01:00
F - siła z jaką działa na paczkę kobieta
F = m*g = 10 kg*10 m/s² = 100 N
Kierunek siły jest pionowy , a zwrot ku górze.
Wypadkowa siła jest równa zero, bo siła F równoważy ciężar Q
tej paczki.
Q = m*g = 100 N - skierowana pionowo w dół.
280 3 280
2010-03-27T13:03:47+01:00
Dane:
m=10 kg
g= 10 [m/s²]
Rozw.:
Skoro paczka jest nieruchoma tzn.że zgodnie z I zasadą dynamiki Newtona siły działąjące na nią równoważą się czyli wypadkowa sił jest równa zero.
Na paczkę działa siła ciężkości:
Fc = m × g = 10 kg × 10 [m/s²] = 100 N
Więc aby paczka była w spoczynku Kobieta musi działać na paczkę siłą która zrównoważy ciężar paczki czyli kobieta musi działa na paczkę siłą o wartości 100 N, takim samym kierunku jak siła ciężkości paczki lecz o przeciwnym zwrocie (zwróconą do góry)
123 3 123