Odpowiedzi

2010-03-27T13:17:24+01:00
Dajj najj takie same miałam zadanie dostałam 5 :D


Krzyż jest symbolem chrześcijaństwa. Jest świętym znakiem nas wszystkich, nawet i niedowiarków, którzy od kościoła stronią, ale przecież wychowali się w kulturze chrześcijańskiej; nie są więc w stanie - choćby i chcieli - odciąć się od własnych korzeni. Jest to nade wszystko znak zbliżającej się Wielkanocy, bo przecież na krzyżu skonał w Wielki Piątek nasz Zbawiciel aby trzeciego dna zmartwychwstać. Ale znak krzyża starszy jest nie tylko od chrześcijaństwa, ale pewnie od wszystkich innych religii. Jest jednym z najstarszych symboli, jakie zna ludzkość. W swoich podróżach po świecie spotykałam różne krzyże, do różnych kultur przynależne, do odmiennych znaczeń przypisane. Warto je wspomnieć, teraz tuż przed Wielkanocą.
31 4 31
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T13:55:58+01:00
Ponieważ Jezus umarł na Krzyżu dla naszego zbawienia.


W końcu krzyż jest symbolem pojednania.Jego pionowa część łączy ludzi z Bogiem , a pozioma ludzi między sobą. Krzyż jest nadzieją - jest kotwicą wiary i życia.To nadzieja daje nam siły.Krzyż przypomina nam o życiu , zmartwychwstaniu , zwycięstwie wiary i jedności.
32 3 32