Zad 1
Co ma większą masę: 1kg żelaza cz 1kg pierza?

Zad 2
Co ma większą objętość 1kg żelaza czy 1kg pierza?

Zad 3
Narciarz ma masę 80kg. Powierzchnia obu jego nart wynosi 0,8m kwadratowego. Ciśnienie które ten narciarz wywiera na śnieg, jest równe w przybliżeniu

a. 100Pa
b. 1000Pa
c.0,001Pa
d. 6,4Pa
ZAPISZ OBLICZENIA

Zad 4
Czy istnieje metal który pływa po wodzie? Jeśli tak to jaki?

Zad 5
Jacht razem z załogą i ładunkiem ma masę 300kg. Jaką masę ma woda wyparta przez ten jacht?

Zad 6
Kostka aluminium i identycznej objętości kostka żelaza leżą na dnie szklanki z wodą. Na którą z nich działa większa siła wyporu?

Zad 7
Średnie ciśnienie atmosferyczne wynosi około:

a. 100Pa
b. 10 000Pa
c. 1000Pa
d. 100 000Pa

Zad 8
W wysokich górach
a. woda wrze w temperaturze niższej niż 100 st C
b. woda wrze w temperaturze równej 100 st C
c. woda wrze w temperaturze wyższej niż 100 st C
d. woda w ogóle nie wrze

Zad 9
Jaką masę ma 50 cm³lodu?

Zad 10
Jaką masę ma 5 litrów spirytusu?

Zad 11
Tona benzyny ma objętość około?
a. 1400l
b. 140l
c. 720l
d. 7200l
ZAPISZ OBLICZENIA

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-27T13:34:57+01:00
1. taka sama mase maja
2. 1 kg pieza
3.
m=80kg
s=0,8m2
p=m*g/s
p=80kg*10n/kg/0,8m2=1000Pa=1kPa

Odp B.

5.F=3000N
δ*V*g=3000N
V=0,3m3
m=1000kg/m3/0,3m3=300kg
6.
na aluminium działa większa siła wyporu gdyż ma mniejszą gęstość
8.A
9.50cm3*0,92g/cm3=46g
10.δ=790kg/m3
5l=5dm3=0,005m3
0,005m3*790kg/m3=3,95kg

11.δ=700kg/m3
m=1000kg
V=m/δ
V=1000kg/700kg/m3≈1,43m3

Odp .C
10 2 10
6. Masz źle. Odpowiedż: Siły wyporu są równe. Ponieważ siła wyporu zależy od objętośći, a w tym przypadku objętość jest identyczna (jest napisane, że: kostka aluminium i IDENTYCZNEJ OBJĘTOŚCI kostka żelaza...).
Szóste masz żle.
2010-03-27T14:07:27+01:00
1. mają taką samą masę

2. pierz, ponieważ piór jest więcej

3. 80kg - masa
0,8m² - powierzchnia obu nart
p = m * g : s
80kg * 10n/kg:0,8m² = 1000Pa
Odp. B

4. istnieje - sód

5. F = 3000N
δ * V * g = 3000N
V = 0,3m³
m = 1000kg/m³ : 0,3m³ = 300kg

6. gęstość aluminium jest mniejsza, więc aluminium :)

7. 1013,25 hPa potraktujmy to jako 1000
1hPa = 100Pa
1000*100= 100000
Odp. D

8. Odp. A w górach jest odwrotnie ;d tak jak nam to pan z fizyki mówił - jak sobie wylejesz wrzątek na głowę to nic nie poczujesz tylko sobie włosy zmoczysz ^^

9. 50cm³ * 0,92g : cm³ = 46 g
Odp. Masa ta wynosi 46g.

10. δ = 790kg/m³
5l = 0,005m³
0,005m³ * 790kg/m³ = 3,95kg
Odp. Masa ta wynosi 3,95kg.

11. δ=700kg/m³
1000kg -masa (m)
V=m : δ
V=1000kg : 700kg/m³≈ 1,43 m³ - 720l
Odp. C
8 4 8