Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T13:21:20+01:00
X-wiek matki
y-wiek córki

x=2,5y
x-y=30

2,5y-y=30
1,5y=30/:1.5
y=20

odp.córka ma 20 lat
6 3 6
2010-03-27T13:22:40+01:00
X - wiek córki
y - wiek mamy

2,5x = y
y-x = 30

2,5x = y
2,5x - x = 30

2,5x = y
1,5x = 30

x = 20
y = 2,5*20 = 50

Odp. Córka ma 20 lat, a matka 50.
4 4 4
2010-03-27T13:24:23+01:00
M-wiek mamy
C-wiek córki

Wiemy że mama jest 2,5 raza starsza od córki więc
M=2,5 * C

Oraz że różnica ich lat jest równa 30 czyli
M-C=30

Wychodzi nam układ równań
M=2,5 * C
M-C=30

Podstawiamy pod M wyrazenie 2,5 * C
czyli :
M=2,5 * C
2,5*C-C=30

M=2,5 * C
1,5*C=30/:1,5

C=20
M=2,5 *20

C=20
M=50

Odp: Mama ma 50 lat a córka 20.
3 2 3