Odpowiedzi

2010-03-27T13:51:51+01:00
Azotan V glinu
AL(no3)3 -> al3+ + 3no3-
węglan potasu
k2co3-> 2k+ + co3 2-
fosforan V sodu
Na3po4-> 3na+ + po4 3-
siarczan VI magnezu
mgso4-> mg2+ + so4 2-
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T13:54:48+01:00
Al(NO3)3 ---> Al³+ + 3NO₃-
Azotan V glinu dysocjuje na 1 kation glinu i 3 aniony azotanowe V
K₂CO₃ ---> 2K+ + CO₃²-
Węglan potasu dysocjuje na 2 kationy potasu i 1 anion węglanowy
Na₃PO₄ ---> 3Na+ + PO₄³-
Fosforan V sodu dysocjuje na 3 kationy sodu i 1 anion fosforanowy V
MgSO₄ ---> Mg²+ + SO₄²-
Siarczan VI magnezu dysocjuje na 1 kation magnezu i 1 anion siarczanowy VI
1 5 1