Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T13:53:58+01:00
Testament Bolesława Krzywoustego- 1138 rok
1. Władysław Wygnaniec- Dzielnica Senioralna, Śląsk
2. Henryk Sandomierski- Ziemia Sandomierska
3. Mieszko III Stary- Wielkopolska
4. Bolesław Kędzierzawy- Mazowsze
3 5 3
2010-03-27T13:54:49+01:00
Bolesław Kędzierzawy w testamencie otrzymał Mazowsze i część Kujaw.
Mieszko III w testamencie dostał Wielkopolskę.
Henryk Sandomierski rządził u dzielnicy Sandomieskiej.
2 4 2
2010-03-27T14:00:16+01:00
Testament Bolesława Krzywoustego został wydany w 1138 r. Syn Bolesława Krzywoustego – Władysław, zwany później Wygnańcem dostał Małopolska ze stolicą w Krakowie oraz Śląsk. Książę senior sprawował ponadto kontrolę nad Pomorzem Gdańskim, oraz nad Kujawami, Ziemią Łęczycką i Sieradzką. Pozostali synowie Bolesława Krzywoustego otrzymali Bolesław, zwany Kędzierzawym – Mazowsze, Mieszko Stary – Wielkopolskę, małoletni Henryk miał w przyszłości objąć we władanie ziemię Sandomierską. Najmłodszego syna, Kazimierza Sprawiedliwego nie uwzględniono przy podziale .W założeniu Bolesława Krzywoustego podział ten miał utrzymać jedność kraju oraz ugruntować pokój i zgodę między braćmi. Jednakże przyczynił się do rozbicia dzielnicowego Polski i upadku władzy.
4 4 4