Pilsska potrzebne na teraz !!! Z góry dzięki. ;)
Zadanie 1.Po rzece płynącej z prędkością 4m/s płynie tratwa, po której porusza się człowiek idąc przeciwnie do kierunku trasy z prędkością 1m/s. Jaka jest prędkość człowieka
a) względem tratwy
b) względem brzegu z którego ruszyła tratrwa

2

Odpowiedzi

2009-10-29T22:22:59+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T22:40:16+01:00
V₁=4m/s

v₂=1m/s

a) względem tratwy

tratwa względem człowieka się nie porusza więc v względem tratwy =1m/s


b) względem brzegu z którego ruszyła tratwa

Vwz= v1 + v2

Vwz=4+1

Vwz=5 m/s

przeciwny zwroty wtedy prędkości dodajemy;]

pozdrawiam Pepo