Odpowiedzi

2009-10-29T22:14:27+01:00
5 kg - 100%
x kg - 5 %

x = 5*5 : 100
x= 0,25 kg

0,25kg = 25 dg

Odp. Gospodyni musi przygotować 25 dg .
2009-10-29T22:15:07+01:00
Mr- 5kg=500dag
natęż. proc.- 5%
ms=x
x/500x100 %= 5%
x/5x 5%
x=5x5
x=25
Odp. Gospodyni musi przygotować 25dag soli.
/-kreska ułamkowa
x powiedzy liczbami- znak mnożenia
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T22:15:55+01:00
a) 5 kg ------ 100 %
x ----------- 5 %

b) 5*5 \ 100 = 0,25 kg.

Odp. Gospodyni otrzyma 0,25kg. roztwory solnego.

(Obliczyłam to proporcjami. ;)