Wszystko ma być rozpisane!!Inne odpowiedzi zgłaszam!!
1. Oblicz:
a)[142-2 * (17+39)/4=
b)20 - 3⅓ * 2⅔ =
c)12,42/0,3 - 0,73 *10=
zadanie 2.
Oblicz:
a)¾ liczby 130
b) 0,3 liczby 425
c)25% liczby 1830
zadanie 3.
Pani Kasia kupiła działkę o powierzchni 1707 m², płacąc równowartość 32$ za m².
Kurs dolara był równo 3,75zł.
a) powierzchnię działki wyraź w arach.
b) Ile złotych zapłaciła pani Kasia za tę działkę, jeżeli ogólną wartość uzgodniono w przybliżeniu do tysięcy?


3

Odpowiedzi

2010-03-27T14:09:06+01:00
1.
a)[142-2*(17+39)]/4=(142-112)/4=7,5
b)20 - 3⅓ * 2⅔ =20 - 8(i osiem dziewiątych)=11 i jedna dziewiąta
c)12,42/0,3 - 0,73 *10=41,4-7,3=34,1
2.
a) 3/4*130=97,5
b)0,3*425=127,5
c)25*1830÷100=457,5
3.
a)1707m²=17,07a
Odp. Ta działka ma 17,07arów.
b)32*1707*3,75=204840zł≈205 000zł
Odp. Pani Kasia zapłaciła ok. 205tys. zł
2010-03-27T14:09:15+01:00
1.
a) 142-2 * (17+39)/4= 142-34-78 / 4 =30 /4 =7,5
b)20 - 3⅓ * 2⅔ = 20 - 80/9= 11,1
c)12,42/0,3 - 0,73 *10= 41,4-7,3=34,1

2.
a)¾ liczby 130 =3/4*130= 97,5
b) 0,3 liczby 425 = 0,3*425=127,5
c)25% liczby 1830 = 0,25*1830=457,5

3.
a)1707 m²=17.07 arów
b)32*1707*3,75=204840zł≈205 000zł
Odp. Pani Kasia zapłaciła ok.205 000 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T15:12:08+01:00
Zad.1
a) [ 142 - 2 × ( 17 + 39 ) ÷ 4 = ( 142 - 2 × 56 ) ÷ 4 = 30 ÷ 4 = 7,5
b) 20 - 3⅓ × 2⅔ = 20 - 8 ⁸/₉ = 11 ¹/₉
c) 12,42 ÷ 0,3 - 0,73 × 10 = 41,4 - 7,3 = 34,1

Zad.2
a)¾ liczby 130 = 130 ÷ 4 × 3 = 34,5 × 3 = 97,5
b) 0,3 liczby 425 = 425 ÷ 10 × 3 = 42,5 × 3 = 127,5
c)25% liczby 1830 = 1830 ÷ 4 = 457,5

Zad.3
Pani Kasia kupiła działkę o powierzchni 1.707 m², płacąc równowartość 32$ za m². Kurs dolara był równo 3,75zł.
a) 1 a = 100 m² więc 1.707 ÷ 100 = 17,07 a
b) 1.707 × 32 $ = 54.624 × 3,75 = 204.840 ≈ 205.000

Ja się nigdy nie poddaje xD
Pozdro:)