Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T22:12:42+01:00
A - bok kwadratu
P = a²

Po zwiększeniu bok ma długość:
a + 20% * a = a + 0,2 * a = 1,2 * a
P = (1,2 * a) * (1,2 * a) = 1,44 * a²

Pole kwadratu zwiększyło się o:
1,44 * a² - a² = 0,44 * a²

0,44 * a² / a² * 100% = 0,44 * 100% = 44%

Odp. Pole kwadratu wzrosło o 44%.
2009-10-29T22:13:11+01:00
X-bok kwadratu pole=x² 20%=0,2 x+0,2x=1,2x-bok powiększony o 20% pole =[1,2x]²=1,44x² 1x²=100% 1,44x²=y% y=1,44×100=144%-100%=44% o tyle % zwiększy się pole