Zadanie1
Oblicz 30% wartości wyrażenia:
a) 3 2/3 + 7 1/3 + 9 1/2 + 1 1/3
b) 2 4/5 + 4,9 : 24,5

Zadanie 2
a) 21,85 : 43,7 + 8 1/2 * 2/17 +2 17/18

Zadanie 3
Znajdź liczbę której 5 % wynosi:
a)[ ( 4 3/5 +3,4 *3 - (42,3 - 40,7 ) *10] : 2/3


Pomóżcie.!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T14:19:09+01:00
Oblicz 30% wartości wyrażenia:
a) 3 2/3 + 7 1/3 + 9 1/2 + 1 1/3 = 11 4/3 + 9 1/2 = 12 2/6 + 9 3/6 = 21 5/6
x - 30%
21 5/6 - 100%
x = (30 * 21 5/6):100 = 6,55

b) 2 4/5 + 4,9 : 24,5 = 2,8 + 4,9 : 24,5 = 2,8 + 0,2 = 3
x - 30%
3 - 100%
x = (30*3):100 = 90 : 100 = 0,9

Zadanie 2
a) 21,85 : 43,7 + 8 1/2 * 2/17 +2 17/18 = 0,5 + 1 + 2 17/18 = 1 9/18 + 2 17/18 = 3 26/18 = 4 8/18 = 4 4/9

Zadanie 3
Znajdź liczbę której 5 % wynosi:
a)[ ( 4 3/5 +3,4 *3 - (42,3 - 40,7 ) *10] : 2/3 = [ (4,6 + 3,4)*3 - (42,3 - 40,7)*10] : 2/3 = (8*3 - 1,6*10) : 2/3 = (24 - 16) * 3/2 = 8* 3/2 = 12

5% - 12
100% - x
x = (100*12):5 = 1200:5 = 240
2010-03-27T14:37:13+01:00
1.
a) 3 2/3 + 7 1/3 + 9 1/2 + 1 1/3=12 1/3 + 9 1/2= 12 2/6 + 9 3/6=21 5/6
21 5/6 *0,3=131/6 * 3/10=131/20=6 11/20=6,55

b) 2 4/5 + 4,9 : 24,5=2 4/5 + 0,2=2,8 +0,2=3
3*0,3=0,9

2.
a) 21,85 : 43,7 + 8 1/2 * 2/17 +2 17/18=0,5 +17/2 *2/17 + 2 17/18=
=1 1/2 + 2 17/18= 1 9/18 + 2 17/18=4 8/18 = 4 4/9

3.
a)[ ( 4 3/5 +3,4) *3 - (42,3 - 40,7 ) *10] : 2/3=[(4,6+3,4)*3-1,6*10]:2/3=
=[8*3-16]:2/3=[24-16]:2/3=8 : 2/3=8/1*3/2=12
12--5%
x--100%
x=12*100:5=240
Szukana liczba to 240