Odpowiedzi

2010-03-27T14:16:52+01:00
Dane :
32 km = 5/6 godz
1 h= 60 min
60*5/6 = 50 min - musisz sobie skrócić licznik z mianownikiem :)

Odp1: motorowerzysta 1odcinek trasy długości 32 km pokonał w ciągu 50 min.

Dane :
22 km = 2/3 h
1h= 60 min
60*2/3= 40 min - tu również sie skróci .

Odp2: motorowerzysta 2 odcinek trasy długości 22 km pokonał w ciągu 40 min .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T14:17:16+01:00
22km-40minut
32km-x
x=32*40÷22≈58minut
Odp. 32km przejechal w 29/30 godziny.
2010-03-27T15:43:22+01:00
S = 22km
t = 40min = ⁴/₆ godz
V = 33 km/h
s = 32km
t = 50min = ⁵/₆ godz
V = 38,4 km/h

(38,4 + 33) : 2 = 71,4 : 2 = 35,7 km/h

Odp.: Jechał on z prędkością ok. 35,7 km/h.