Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T14:56:18+01:00
-ołowiana chmura-chmura ciemna ,zapowiadająca burzę,ulewę
-puste deklaracje-obietnice,które nie zostaną dotrzymane
-pasować, jak wół do karety-wcale nie pasować
-kolos na glinianych nogach-coś wielkiego co sprawia wrażenie mocy, potęgi, siły
-czarna komedia-dzieło filmowe , teatralne w którym przeplataja się wątki komediowe i tragiczne
-zaczęła się kołomyja-powstało zamieszanie , powstał chaos, bałagan
-żelazna konsekwencja-zdecydowanie, upór
-biały kruk-niezwykle cenny egzemplarz
-wąchać kwiatki od spodu-leżeć w grobie
-znalezć się w labiryncie-znalezć się w trudnej, skomplikowanej sytuacji
Proszę o naj:)Myślę, że pomoglam:***
3 4 3
2010-03-27T15:14:05+01:00
Gra i buczy - wszystko dobrze się układa
groch z kapusta - nieład, zamęt,nieporządek
czyjeś jest na WIERZCHU - KTOŚ MA RACJE
języczek u wagi - głos decydujący w jakiejś sprawie, coś, co rozstrzyga
kamyk do czyjegoś ogródka - krytykowanie, pogrążanie kogoś będącego w niekorzystnej sytuacji
kłuć w oczy - wywoływać w kimś nienawiść złość , zwracać na siebie uwagę w sposób negatywny
kocie łzy - nierówny bruk ułożony z nieciosanych, polnych kamieni
na oślep - nie patrząc, nie uważając, nieostrożnie
na łupu-capu -- w pośpiechu, bez namysłu
psi obowiązek - obowiązek często uciążliwy
2 4 2