Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T14:26:04+01:00
I kąt - 90
II kąt - x
III kąt - (90+x)/2

90+x+(90+x)/2 = 180
x+(90+x)/2 = 180-90
x+(90+x)/2 = 90 |*2
2x+90+x = 180
3x = 180-90
3x = 90 |:3
x = 30

I kąt - 90
II kąt - 30
III kąt - (90+30)/2 = 120/2 = 60

czyli kąty ostre to 30 i 60 stopni
2010-03-27T14:27:06+01:00
180 - 90 = 90

x + y = 90
90 + x = 2y

x + y = 90||*2
x - 2y = -90

2x + 2y = 180
x - 2y = -90
3x = 90

90:3 = 30

x = 30
y = 90 - 30 = 60

kąty: 90st. ; 30st. ; 60st.