Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T14:37:05+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
P=½(a+b)h

P=18cm²
h=3cm
a=?
b=a+5

18=½(a+a+5)*3
18=1,5(2a+5)
18=3a+7,5
3a=18-7,5
3a=10,5 |:3
a=3,5

b=a+5
b=3,5+5
b=8,5
91 4 91
2010-03-27T15:03:22+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
P=(a+b):2*h
h=3cm
P=18cm²
a-jedna podstawa
b=a-5cm-druga podstawa

18cm²=(a+a-5cm):2*3cm
18cm²=(2x-5cm):2*3cm
18cm²=(a-2,5cm)*3cm
18cm²=3a-7,5cm
3a=18cm+7,5cm
3a=25,5cm/:3
a=8,5cm

b=a-5
b=8,5cm-5cm
b=3,5cm
odp.jedna podstawa ma 8,5cm,a druga 3,5cm
31 4 31