Powierzchnia odcinka autostrady wynosi 0,69 ha. Asfalt jezdni zajmuje 2/3 powierzchni, pozostałą część stanowi pas zieleni oddzielający oba kierunki ruchu oraz pobocza. Oblicz, ile arów zajmują pobocza i pas zieleni na tym odcinku autostrady?

3

Odpowiedzi

2010-03-27T14:38:37+01:00
0,69 ha = 69 a 2/3 * 69 a = 46 a ----------> tyle arów zajmuje asfalt 69 a - 46 a = 23 a ---------------> to jest odpowiedź
4 2 4
2010-03-27T14:43:03+01:00
Cała autostrada: 0,69 ha
asfalt: 2/3 * 0,69=0,46ha

pas zieleni i pobocze: 0,69ha - 0,46ha = 0,23ha

0,23ha - x arów
1ha - 100 arów

x = 0,23 *100 = 23 ary
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-27T14:44:16+01:00
1- 2/3 = 1/3
1/3 * 0,69 = 0,23ha
0,23ha = 23a

Odp.: Pobocza i pas zieleni na tym odcinku autostrady zajmują 23 ary.
1 5 1