Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T14:42:45+01:00
X - cena stolika do kawy
y - cena lustra

x+y=4050
0,25y+0,4x=1260

x=4050-y
0,25y+0,4(4050-y)=1260

x=4050-y
0,25y+1620-0,4y=1260

x=4050-y
0,25y-0,4y=1260-1620

x=4050-y
-0,15y=-360 |:(-0,15)

x=4050-y
y=2400

x=4050-2400
y=2400

x=1650
y=2400

Antykwariusz zapłacił 1650 zł za stoli do kawy i 2400zł za lustro
1 5 1
2010-03-27T14:46:29+01:00
Antykwariusz zakupił
stolik do kawy i lustro za łączną kwotę 4050 zł.Sprzedał lustro,zyskując na transakcji 25% , a sprzedając stolik,zyskał 40 %.Zarobił w ten sposób 1260 zł.Ile zapłacił za lustro a ile za stolik ?

x - stolik
y- lustro

{x+y = 4050
{125%y + 140%x = 1260 + 4050

{x+y=4050/ * (-1.4)
{1.4x+1.25 y = 5310

{-1.4x - 1.4y = -5670
{1.4x + 1.25y = 5310
------------------------
1.25y - 1.4 y = 5310- 5670
-0.15y =- 360/ : (-0.15)
y = 2 400 zł za lustro

x + 2400 = 4050
x= 4050-2400
x=1650 zł za stolik

Odp. : Za stolik zapłacił 1650 zł, a za lustro 2400 zł ;]

Polecam sie na przyszłość ;D


1 2 1
2010-03-27T14:48:19+01:00
X- cena lustra
y- cena stolika

x+y=4050
25%x + 40% y=1260

x+y= 4050
0,25x+0,4y=1260 / razy 10

x+y=4050 / razy (-4)
2,5x+4y=12600

-4x -4y= 16200
2,5x +4y=12600

skracasz -4y i 4y

-1,5x= i 3699 / podzielić -1,5
x=2400

x+y=4050
x=2400

2400 + y = 4050
x=2400

y=4050-2400
x=2400

y=1650
x=2400