Obwód prostokąta jest równy 80 cm.
jeżeli jeden bok zmniejszymy o 2 cm , to pole zmniejszy się o 42 cm ².
Oblicz długość boków prostokąta.

Justyna ma 130 zł monetami 5 złotowymi i banknotami 10 zł .Ile jest monet a ile banknotów jezeli monet jest o 5 wiecej .


Napełniono 20 słoików o pojemności 1,5 i 2,5 litra;.
w większych jest o 18 litrów niż w mniejszych .
ile litrów jest w małych a ile w dużych słoikach ?

sandra jest o 4 lata młodsza od katarzyny . za 6 lat beda miały razem 34 lata .
ile lat maja obecnie?

p.s prosze o szybką odpowiedz;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T15:14:43+01:00
2a + 2b = 80
(a-2) * b = a*b -42

2a + 2b =80
ab - 2b = ab - 42 |:ab

2a+2b =80
-2b = -42 | :-2

2a +2b = 80
b=21

2a + 2 *21 = 80
b=21

2a =38
b= 21

a= 19
b=21


Odp. Długościami boków tego prostokąta będą 19 cm i 21 cm.


Justyna ma 130 zł monetami 5 złotowymi i banknotami 10 zł .Ile jest monet a ile banknotów jezeli monet jest o 5 wiecej .

x - ilosc monet 5 zł
y- ilosć banknotów 10 zł

5x + 10y = 130
x = y+5

5 (y+5) +10y = 130
x=y+5

5y +25 + 10y =130
x=y+5

15y = 105
x= y+5

y=7
x=12

Odpowiedź. Monet jest 12, banknotów 7.

sandra jest o 4 lata młodsza od katarzyny . za 6 lat beda miały razem 34 lata .
ile lat maja obecnie?

x - wiek sandry
y- wiek katarzyny

x = y-4
x+6 + y + 6 =34

x=y-4
x+y = 22

x=y-4
y-4+y = 22

x=y-4
2y = 26

x=y-4
y=13

x=9
y=13

ODPOWIEDŹ : Sandra ma 9 lat, a Kasia 13.
2010-03-27T15:16:08+01:00
Ad2:
x-ilość monet
y- ilość banknotów

10y+5x=130
{
x=y+5



10y+5(y+5)=130
{
x=y+5


10y+5y+25=130
{
x=y+5

15y=105
y=7


x=y+5
x=12


spr. 5*12+12*7= 60+70=130
Odp: monet jest 12 a banknotów 7