1.Jak nazywa się słynny taniec andaluzyjskich Cyganów ?
2.Jaka jest waluta Portugalii ?
3.Podaj imię i nazwisko znanych postaci ;
a) słynny portugalski żeglarz, który odkrył drogę morska do Indii,
b) głowa państwa i króla Hiszpanii po II wojnie światowej,
c) odkrywca Nowego Świata,
d) przydomek Henryka- syna króla portugalskiego (XV wieku) 4.Jaką nazwę nosi największy hiszpański producent samochodów
5.Jacy monarchowie zjednoczyli w XV wieku Hiszpanię ?
6.Jaką nazwę nosi prowincja nazwana sercem Hiszpanii ?
7.Podaj nazwę portugalskiego miasta i słynnego wina ?
8.Jak nazywa się skrajny punkt Europy na zachodzie ?
9.Podaj nazwę wysp na Morzu Śródziemnym, które są własnością Hiszpanii ?

z góry dzięki ;d

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-27T15:35:49+01:00
1.Flamenco
2.Euro
3.
a)Vasco da Gama
b) Franco
c)Krzysztof Kolumb
d)Henryk żeglarz
4.Seat
5.Izabela Kastylijska i Ferdynand Aragoński
6.Toledo
7. Porto
8. Przylądek Roca
9.Baleary
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T15:48:07+01:00
1.flamenco
2.euro
3.a) Vasco da Gama
b)Jan Karol I
c)Żeglarz
d) Krzysztof Kolumb
4.Seat
5.Izabela Kastylijska i Ferdynand Aragoński
6.Toledo
7. Porto
8. Przylądek Roca
9.Baleary
4 4 4