1. pan kowalski pobierał ze swojego konta 12000 zł. Kasjerka wypłaciła tę kwotę w banknotach o nominałach 200zł i 50 zł. Banknotów dwustu złotowych było 10 więcej niż 50 złotowych. iLe pan kowalski otrzymał banknotów


2. a. 4 cegły i 6 kg pierza waży tyle samoco 6 cegieł i 2 kg żeaza. ile waży cegła?
b. cegła waży 1 kg i pół cegły. ile wazy cegła

SZYBKO... Bez obliczeń uznaje za odpowedz bledną...

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-27T15:22:09+01:00
Zad1.
x- ilość banknotów 200zł
y- ilość banknotów 50 zł
x=y+10
200x+50y=12000
200(y+10)+50y=12000
200y+2000+50y=12000
250y=10000
y=40
x=50
Czyli razem było 90 banknowów

zad2.
a)cegła-x
pierze i żelazo-y (bo są wyrażone w kg)

4x+6kg=z
6x+2kg=z

4x+6kg=6x+2kg
2x=4kg
x=2kg


b) 1 kg+0,5kg=1,5kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T15:48:07+01:00
Zadanie 1 .

200x + 50y = 12 000 zł
x = y+10
200y + 2 000 + 5y = 12 000 zł
250y = 10 000 zł
y = 40
x = 40+10
x = 50
x+y= 90
40 + 50 = 90
odp. Pan Kowalski otrzymał 90 banknotów

Nie jestem pewna , ale wydaje mi się że powinno być dobrze :)

Zadanie 2 .

a)
cegła - a
pierze i żelazo - b

4a + 6kg = ż
6a + 2kg = ż

4a + 6kg = 6a + 2kg
2a = 4kg
a = 2kg

Odp. Cegła waży 2 kg. :)

b) 1 kg + 0,5kg = 1,5 kg

Odp. Cegłą waży 1,5 kg .


Mam nadzieje że pomogłam ;) .