Pan Kowalski obliczył, że w ciągu pięciu wypraw do lasu jego rodzina uzbierała 15 kg grzybów. Wszystkie grzyby zostały ususzone. Wiedząc, że podczas suszenia grzyby tracą przeciętnie 94% swojej wagi, oblicz, ile będą ważyły zebrane grzyby po wysuszeniu. Wynik podaj w dekagramach.

Z GÓRY DZIĘKI :)

TYLKO Z OBLICZENIAMI!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T15:28:58+01:00
15kg = 1500dag
1500dag * 94% = 1410dag
1500dag - 1410dag = 90dag

Odp: Pan Kowalski nacieszy się 90 dekagramami grzybów.
2 5 2
2010-03-27T15:29:00+01:00
100%=15kg
94%=x

100x=15*94
100x=1410
x=14,1 kg

15-14,1=0,9kg=90dag
1 5 1
2010-03-27T15:41:31+01:00
15kg - 100%
x - 6%

X = (15*6)/100=90/100=0,9 kg

0,9kg = 90dekagramów