Odpowiedzi

2010-03-27T15:32:25+01:00
MOCNE STRONY ;
-MANIFESTACJA SIŁ
- RATOWANIE NIEPODLEGŁOŚCI
- WALKA O HONOR
- POMOC ALIANTÓW
SZANSE;
ZNIKOME

SŁABE STRONY;
- NIEWINNOŚC LUDZI
- SŁABE UZBROJENIE
- OTOCZENIE PRZEZ ROSJAN
- ATAK NIEMIEC
SZANSE;
DUŻE
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T15:39:30+01:00
Temat rzeka. Do dziś nie wiadomo, czy warto było rozpoczynać powstanie warszawskie:

Przeciw:

1. Wielkie straty wśród ludności cywilnej.
2. praktycznie brak pomocy ze względu na chęci stalina zniszczenia warszawy "niemieckimi rękami"
3. powodem, dla któego nie warto było go rozpoczynać było także słabe uzbrojenie
4. Możliwość zniszczenia całej Warszawy, gdyż Niemcy nie liczyli się z międzynarodowym prawej humanitarnym.

Za:

1. Polacy nie mogli żyć w niewoli, a sami warszawiacy których znam do dziś twierdzą, że drugi raz uczyniliby to samo, choćby straty były takie same.
2. było momentem historycznym jeśli chodzi o nasze powstania
3. pokazaliśmy Niemcom, że łatwo się nie poddamy.
4. Jest to jedno z niewielu powstań w Europie, gdzie ludność potrafiłaby tak się zmotywować i walczyć o wyzwolenie swojego kraju.

Tak naprawdę nie mieliśmy zbyt dużych szans, jednak poprzez naszą waleczność wciąż tliła się nadzieja.
5 2 5