Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T15:30:49+01:00
X- ile było 5% solanki 5%x = 0,05x tyle było soli 19-x - tyle soli dosypano (0,05x+19-x)/19 = 8% = 0,08 0,05x + 19 - x = 0,08*19 -0,95x = 1,52 - 19 -0,95x = -17,48 0,95x = 17,48 x = 17,48/0,95 = 18,4kg było 18,4 kg roztworu 5%, dosypano do niego 0,6kg solii otrzymano 19kg roztworu 8%
2010-03-27T15:47:20+01:00
19kg-8%
x - 5%
8%x=19*5%
8/10x=19*5/10 /*10
8x=95 /:8
x=11,875 (kg)

Mr=?
Ms=11,875kg
Cp=5%
Cp=Ms/Mr*100%
Mr=Ms/Cp*100%
Mr=11,875/5%*100%
Mr=11,875*20
Mr=237,5 (kg)