Dodawanie i odejmownaie !!
prosze o wypisanie obliczen nie tylko wyników
zad.1
1. 5-25+(-5)=
2. (-17)-35+(-3)=
3. 72-26-(-28)=
4. (-12)+95-48=
5. (-41)-192-59=
6. (-85) - (-124)=
7. 29-(-11)-52-(-12)=
8. (-79)-34-(-45) - (-34)=
9. (-63)-(-23)+16=
10. 105+(-202)+35+15=

Zadnaie 2.
20-35-(5)=
50+(-70)-20=
(-15)+27-16=
32+(-18)-42=
45-(-5)+(-20)=
-21-(-29)-32=
(-16)+(-14)-(-17)=
(-41)+52-(-26)=
(-18)+39+(-9)=
(-40)-(-45)-5=
(-14)-(-25)+(-2)-(-2)=


prosze o szybka odpowiedz !! :))))) gwaranuje ze dam ocene za to jesli mi odpowiecie prosze o roiwaznia nie tylko wyniki !! zgóry dziękuje:):):):):):):):

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T16:09:37+01:00
Zad.1
kolejność obliczeń nie ma znaczenia, więc najpierw będę likwidować nawiasy, potem dodawać/odejmować

1. 5-25+(-5)= 5-25-5 = 5-20 = -15
2. (-17)-35+(-3)= -17-35-3 = -52-3 = -55
3. 72-26-(-28)= 72-26+28 = 46+28 = 74
4. (-12)+95-48= -12+95-48 = 83-48 = 35
5. (-41)-192-59= -41-192-59= -233-59 = -292
6. (-85) - (-124)= -85 +124 = 39
7. 29-(-11)-52-(-12)= 29+11-52+12 = 40-40 = 0
8. (-79)-34-(-45) - (-34)= -79-34+45+34 = -113+79 = -34
9. (-63)-(-23)+16= -63+23+16 = -40+16 = -24
10. 105+(-202)+35+15= 105-202+35+15= -97+50 = -47


Zadnaie 2.

20-35-(5)= 20-35-5= -15-5 = -20
50+(-70)-20= 50-90 = -40
(-15)+27-16= -15+11 = -4
32+(-18)-42= 32-18-42 = 14-42 = -28
45-(-5)+(-20)= 45+5-20 = 50-20 = 30
-21-(-29)-32= -21+29-32 = 8-32 = -24
(-16)+(-14)-(-17)= -16-14+17 = -30+17 = -13
(-41)+52-(-26)= -41+52+26 = 11+26 = 37
(-18)+39+(-9)= -18+39-9 = 21-9 = 12
(-40)-(-45)-5= -40+45-5 = 5-5 = 0
(-14)-(-25)+(-2)-(-2)= -14+25-2+2 = 11

Mam nadzieję, że jest zrozumiałe.
PS. Załącznik podobno miał być, nie ma...
2010-03-27T16:34:15+01:00
. 5-25+(-5)=-20-5=-25
(-17)-35+(-3)=-52-3=-55
72-26-(-28)=46+28=74

4. (-12)+95-48=83-48=35
5. (-41)-192-59=-233-59=-292
6. (-85) - (-124)=-85+124=39
7. 29-(-11)-52-(-12)=29+11-52+12=40-52+12=-12+12=0
8. (-79)-34-(-45) - (-34)=-113+45+34=-68+34=-34
9. (-63)-(-23)+16=-63+23+16=-24
10. 105+(-202)+35+15=105-202+35+15=-47

20-35-(5)=15-5=10
50+(-70)-20=50-70-20=-20-20=-40
(-15)+27-16=-12-16=-28
32+(-18)-42=-14-42=-55
45-(-5)+(-20)=45+5-20=30
-21-(-29)-32=-21+29-32=-24
(-16)+(-14)-(-17)=-16-14-17=-47
(-41)+52-(-26)=11+26=37
(-18)+39+(-9)=21-9=12
(-40)-(-45)-5=-40+45-5=0
(-14)-(-25)+(-2)-(-2)=-14+25-2+2=11