Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T16:42:58+01:00
Zdaje się ,że w zadaniu przyjęto złe założenia. W żadnym wypadku przy wysokości ostrosłupa 15cm i długości krawędzi podstawy 16cm , wysokość ściany bocznej nie może być 11cm.

h - wys.ostrosłupa=15cm
a - dł.podstawy=16cm
0.5a =8cm
x - wysokość ściany bocznej

h^2 + (0.5a)^2 = x^2
15^2 + 8^2 = x^2
x^2 = 225 + 64
x^2 = 289
x = sqrt(289)
x =17 cm
Odp.Wysokość ściany bocznej tego ostrosłupa wynosi 17 cm.
7 4 7
  • Użytkownik Zadane
2010-03-27T16:57:26+01:00
A=16
h=15

1/2a=8
8²+15²=ײ
64+125=x²
x²=189
x=17 cm
3 3 3