Odpowiedz, co jest głównym pożywieniem:
a)kaczki,
b)gila,
c)orła
d)pelikana
e)dzięcioła czarnego.
Analizując wygląd dziobów tych ptaków, wymień po jednej cesze,która świadczy o przystosowaniu budowy dzioba do pobierania określonego pożywienia
plis pomóżcie :)) z góry dzięki :***

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T16:25:59+01:00
Głównym pożywieniem kaczki jest: chleb Jej dziub jest niewielki i na końcu leciutko zawinięnty ułatwia im to zjedzenia kruszynek chleba.

Głównym pożywieniem gila są: ziarnka Jej dziubek jest malutki i na końcu zawinięty umożliwia to jedzenie ziarek

Głównym pożywieniem orła jest : Padlina Jego dziub jest ostry, górna cześć jest jest bardzo zawinięta umożliwia to jedzenia Padliny

Głównym pożywieniem pelikana są : rybki Jego dziub jest duży i ostry Zatem umożliwia to jedzenie ryb

Głównym pożywieniem dzięcioła czarnego są: nasionka Jego dziub niewielki szpiczasty i ostry umożliwiający jedzenie z drzew i z pól ziaren


Liczę naj :P Pozdrawiam ;)
3 5 3
2010-03-27T16:26:55+01:00
Odpowiedz, co jest głównym pożywieniem:
a)kaczki drobne rośliny, dziób do przesiewania pożywienia;
b)gila, ziarna, mały dziób lekko zakrzywiony na końcu;
c)orła mięso, dziób zakrzywiony w duł do wyrywania kawałków mięsa;
d)pelikana ryby, dziób płaski i duży do łapania ryb doskonale przystosowany;
e)dzięcioła czarnego, drobne owady skorupiaki, dziób masywniejszy średni i ostry;
1 5 1