W domu wczasowym przebywali na wakacjach dorośli i dzieci. Mężczyźni stanowili 28% wszystkich wczasowiczów, kobiety - 44% a dzieci było czterdzieści dwoje . ile wczasowiczów spędziło wakacje w domu wczasowym ?

a z góry dzięki ... a jak by można przy obliczniach pisac co obliczyliśmy ...

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T08:58:36+01:00
100%-(28%+44%)=100%-72%=28% - procent który stanowiły dzieci w domu wczasowym

28%=42

28%*x=42
0,28*x=42|:0,28
x=150 - liczba wczasowiczów

odp.150 wczasowników spedziło swoje wakacje w tym domu wczasowym. :)
1 5 1
2009-10-30T09:01:25+01:00
Kobiety - 44%
Mężczyżni - 28 %
wszyscy razem - 100%

44+28=72 %

100-72 = 28 %

dzieci to 28 %

jeżeli dzieci było 42 to
28 % - 42
100 % - x

x= 42*100/28 = 150

odp. W domu wczasowym wakacje spędziło 150 osób

2009-10-30T10:59:37+01:00
Mezczyzni 28% wszystkich
kobiety 44% wszystkich
dzieci ?
dzieci- 100%-(28%+44%)=28%
dzieci 42=28%
28%-42 42*100% 600
-------- = ---------- = ------ = 150
100%-7 28% 4

Odp: W domu wczasowym spędza wakacje 150 wczasowiczów.