A) Przeciętny włos na grubość 0,1mm. A na przeciętnej głowie jest 100 000 włosów. Jaką szerokość miałby pas tych włosów, gdyby ułożyć je jeden obok drugiego?
b) W ryzie papieru jest 500 arkuszy. Ryza pewnego papieru ma grubość 5cm. Ile arkuszy tego papieru trzeba ułożyć jeden na drugim, żeby uzyskać stos o wysokości 1km?
c) Najcięższe kule do kręgli ważą 7,2 kg. Ile takich kul może przewieść samochód ciężarowy o ładowności 9t.?
d) Mysz waży 3dag, a słoń 6t. Ile razy słoń jest cięższy od myszy?
e) Teren o powierzchni 0,6ha podzielono na 15 jednakowych działek. Ile arów miała każda z tych działek?
f) Wyspa wiolin ma powierzchnię 245km kwadratowych. a znajdujący się na niej wiolinski PN. - 11 000 ha. Jaka jest nieobjęta parkiem narodowym powierzchnia tej wyspy.
g) czas 2h i 12 min podzielono na 3 równe okresy. Jak długo trwał każdy z nich? ile trwałby każdy okres, gdyby było ich 4?
h) pewnien zawodnik biorący udział w triatlonie płynął przez 18 min 55s, jechał na rowerze przez 1h 15 min 40 s i biegł przez 34 min 13 s. Jaki był łączny czas tego zawodnika???

2

Odpowiedzi

2010-03-27T16:46:22+01:00
A) 0,o1* 100000=1000
b) 500=5cm
x=1000cm
500*1000=x*5
x=500000:5
x=100000
odp. potrzebne jest 100000 arkuszy
c)9t=9000kg
9000:7,2=1250
odp. mozna przewiesc 1250 kul
d)6t=60000dag
60000:3=20000
odp. słon jest cięższy 20000razy
e)0,6:15=0,04h
0,04h=40a
odp. Jedna działka bedzie zajmowac 40 arów
f)1h=0,01km2
11000h=110km2
245-110=135km2
odp. nie obiete parkiem narodowym zajmoje 135 km2
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T16:50:52+01:00
A) 100 000*0,1=10 000mm

b) 5cm=0,005km
1km:0,005km=200

c) 1t=1000kg
9t=9000kg
9000kg:7,2kg=1250 kul

d) 6t=600 000dkg
600 000dkg:3=200 000

e) 6ha=600a
0,6ha=60a
60:15=4a

f)1ha=0,01km kwadr.
11 000ha=110km kwadr.
245km kwadr.-110km kwadr.=135km kwadr.

g) 132min:3=44min
132min:4=33min

h)18min+75min+34min=127min
55s+40s+13s=108s=1min 48s
127min+1min 48s=128min 48s= 2h 8 min 48s
8 4 8