Odpowiedzi

  • xxx2
  • Początkujący
2010-03-27T16:17:18+01:00
Podczerwień (promieniowanie podczerwone) (ang. infrared, IR) – promieniowanie elektromagnetyczne o długości fal pomiędzy światłem widzialnym a falami radiowymi. Oznacza to zakres od 780 nm do 1 mm.

Każde ciało o temperaturze większej od zera bezwzględnego emituje promieniowanie cieplne (zobacz ciało doskonale czarne). Już w temperaturze kilku kelwinów ciała emitują promieniowanie elektromagnetyczne w zakresie dalekiej podczerwieni, ciała o temperaturze pokojowej emitują najwięcej promieniowania o długości fali rzędu 10 μm. Przedmioty cieplejsze emitują więcej promieniowania i o mniejszej długości, co pozwala na ich łatwe wykrycie.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T16:22:01+01:00
PODCZERWIEŃ ;);
STOSUJE SIĘ W ;
medycynie, w hirurgii, chemii, mechanice, laboratoriach, odczyt płyd cd,w telefonach komórkowych (port irda)
dzieli się na;
bliska podczerwień
średnia podczerwień
daleka podczerwień
promieniowanie elektromagnetyczne o długości fal pomiędzy światłem widzialnym a falami radiowymi.

emituje je karzde ciało o temperaturze dodatnej.
podczerwień morze powodować poparzenia
1 5 1