Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T16:22:46+01:00
A dlaczego warto jak najszybciej wprowadzić euro? Ja widzę kilka pwodów:
- silna waluta jest w pewien sposób odporniejsza na wszelkie kryzysy i mniej podatna na chwilowe wstrząsy;
- import i eksport stanie się zdecydowanie stabilniejszy, bez wahań kursowych i toksycznych opcji walutowych
- jakoś mało jest prawdopodobne, żeby któryś z banków zdecydował się na spekulację euro. A jeśli nawet - to w tej walce będziemy mieć bogatych, bezpośrednio zainteresowanych sojuszników
- ukrócimy pomysły nieodpowiedzialnych, populistycznych politykow, którzy jako remedium na wszystkie problemy widzą maszynkę do drukowania pieniędzy
- lepiej być bogatym niż biednym
Rozwiń to i bedzie ok ;))
2 3 2
2010-03-27T16:40:54+01:00
Moim zdaniem wprowadzenie do Polski euro jest korzystne dla wielu krajów. Wyjeżdżając za granicę, organizując jakieś wycieczki, wypłacając pieniądze, nie będzie trzeba zmienić ich waluty w kantorze.
Jednak jest pewien minus. Polacy przyzwyczaili już się do złotówek itp. Zmiana waluty mogłaby wpłynąć na tak zwane "oszusta sprzedawców". Możliwe, że wykorzystaliby tak korzystną sytuację, podwyższając ceny różnych produktów. Jednak nie powinno dochodzić do takich sytuacji. Chodź tak naprawdę łatwiej by było posługiwać się euro u sąsiadów polski, na pewno tak wielkie zmiany w cenach mogłyby wywołać coś w rodzaju komplikacji. Nie jeden z Polaków kłóciłby się ze sprzedającym o zmiany cen towaru. Ciągłe przeliczanie i przypuszczenia, czy aby nie daliśmy się wciągnąć w oszustwo stałoby się manią handlową.
Moim zdaniem wprowadzenie euro do Polski powinno przynieść dobre rezultaty. Łatwiejszym w obsłudze i daleko rozpowszechnionym pieniądzem nie pogardziłby wykwalifikowany biznesmen. KONIEC
--------------------------------------------------------------------
2 3 2