Odpowiedzi

2010-03-27T16:32:03+01:00
Mszaki:
- wzbogacają glebę w próchnicę
- zatrzymują wodę (co zmniejsza ryzyko powiodzi)
- służy do produkcji leków i kosmetyków
- stosuje się go jako materiał opałowy ( gdy jest torfem)
2 3 2
2010-03-27T16:36:45+01:00
1.Gametofit: przez rodnie i plemnie, które produkują gamety żeńskie i męskie. Sporofit: przez zarodniki które znajdują się na szczycie sporofitu zamknięte w puszce zwanej zarodnią.

2.Wzbogacają glebę w pruchnicę, zmniejszają ryzyko powodzi, zatrzymują wodę, stosuje się je do produkcji leków, kosmetyków, użyźniają glebę .
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T17:41:47+01:00
2.
-użyźniają glebę
-chronią przed powodziami
-materiał opałowy
-produkcja leków i kosmetyków
1.
W cyklu rozwojowym mszaków występuje przemiana pokoleń. Zielone części tych roślin- gametofity-są pokoleniem płciowym. Na ich szczycie tworzą się organy płciowe: rodnie i plemnie, które produkują gamety żeńskie i męskie. Na skutek zapłodnienia powstaje zygota, z której rozwija się sporofit.Sporofit jest to długa, bezlistna łodyżka zakończona zarodnią która jest przykryta wieczkiem, pełniącym funkcje ochronne. W zarodni produkowane są zarodniki służące do rozmnażania bezpłciowego. Rozwiją się z nich nitkowate splątki, z których wyrastają ulistnione łodyżki gametofitu, zdolne do rozmnażania płciowego
3 3 3