Antykwariat kupił dwa przedmioty za łaczna kwote 2000 zł, a następnie odsprzedał je z zyskiem 25%. Jaka cena zapłacił antykwariat za każdy z tych przedmiotów, jeżeli pierwszy przyniósł zysk 17%, a drugi zysk 27%?

Do rozwiązania muszą byc dołączone dane, rozwiązanie i sprawdzenie, inaczej usuwam odpowiedzi.

DAJE NAJ :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T16:49:38+01:00
25%*2000zł=500zł-zysk

x+y=2000zł
x=2000zł-y

17%x+27%y=500zł
0,17*(2000zł-y)+0,27y=500zł
340zł-0,17y+0,27y=500zł
0,1y=500zł-340zł
0,1y=160zł/:0,1
y=1600zł

x=2000zł-1600zł
x=400zł
odp.za jeden przedmiot zapłacił 400zł,a za drugi 1600zł
spr.
17%x+27%y=500zł
0,17*400zł+0,27*1600zł=500
68zł+432zł=500zł
500zł=500zł
L=P
2 3 2
2010-03-27T17:06:18+01:00
X+y=2000 2000+20%=2500
1.17x+1.27y=2500
x=2000-y
1.17(2000-y)+1.27y=2500
2340-1.17y+1.27y=2500
0.1y=2500-2340
0.1y=160
y=1600
x=2000-1600
x=400
spr.
1.17x+1.27y=2500
468+2032=2500
odp.
Jeden z przedmiotów kosztował 400zł,a drugi 1600.
2 3 2