Odpowiedzi

2010-03-27T16:49:04+01:00
Podmiotem lirycznym jest zakochany mężczyzna. Zwraca się on do ukochanej z prośbą o podarowanie mu wstążki jako symbolu miłości.
jednak wywnioskować można żw ukochana jest fałszywa i nielojalna.
Mężczyzna nie jest pewien uczucia ukochanej więc usuwa ramię. Oświadcza, że nie chce z nią być oraz twierdzi, że skoro ona się nim bawi, to on woli odejść

pozdrawiam ;**
mam nadzieję , że pomogłam
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T16:53:34+01:00
Przeczytawszy wiersz Cypriana Kamila Norwida pt."Daj mi wstażkę błekitną" odczułam nieskrywany zachwyt tym utworem.Nieszczęśliwie zakochany mężczyzna potrzebuje czegoś co da mu nadzieję,że jego ukochana darzy go tym samym uczuciem co on.Targany emocjami postanawia nawet usunąć się w cień byle dostać symbol miłości.Jednak gdy wydaje mu się,że zbyt wiele rząda i wycofuje się z poprzedniej prośby,prosząć tym razem o coś ulotnego,zmiennego-cień dziewczyny.Wzruszyła mnie wrażliwość podmiotu lirycznego,jego nieskrywana miłość i chęć posiadania kogoś na zawsze i postanowienie bycia stalym w uczuciach.
1 1 1