Odpowiedzi

2010-03-27T16:59:29+01:00
Siarka + żelazo ---> siarczek żelaza
50 g 100g x

50 g + 100 g = 150 g

Korzystasz z prawa zachowania masy
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-27T17:09:45+01:00
Dane:
masa S (siarki) - 50 g
masa Fe (żelaza) - 100 g

szukane:
masa FeS (siarczku żelaza) - ?

Prawo zachowana masy:
Masa substratów jest równa masie produktów reakcji chemicznej.

S + Fe → FeS

50g + 100g = 150g

Odp. Otrzymamy 150 g siarczku żelaza.
1 5 1