1)Rodzice Jacka wpłacili 2400 zł do banku, w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 6% w stosunku rocznym. Ile pieniędzy będą mieli na koncie po upływie jednego roku jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek w wysokości 20%?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T17:05:31+01:00
2400*0,06=144 tyle wynoszą odsetki po roku oszczędzania
144*0,2=28,80 tyle muszą odprowadzić podatku

2400+144-28,80=2515,20 tyle będa mieli na koncie po roku
2 1 2
2010-03-27T17:05:49+01:00
2400-100%
24-1%
144-6%

144-100%
28.8-20%

144-28.8=115.2
2400+115.2=2515.2
Odp. na kącie będą mieli 2515zł i 20 gr

licze na naj
1 5 1
2010-03-27T17:06:24+01:00
2400 * 0,06 = 144 to są odsetki

144 * 0,8 = 115,2 zł odsetki po odjęciu podatku

2400 + 115,2 = 2515,20 zł