Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T17:24:06+01:00
A) z=7-y
z+y=7/ :z
y= 7:z

b) d=a+bc
d - a = bc /: b
c = d-a :b

c) x=2k +1
x-1=2k/:2
x-1 :2 = k

d) 2k= 7n+5
2k -5 = 7n /: 7
2k-5 :7 = n
  • koza
  • Rozwiązujący
2010-03-27T17:26:55+01:00
A)z=7-y 7 dajemy na drugą stronę z przeciwnym znakiem i mamy taki wzór z=7=y
b)d=a+b*c dzielimy obie strony na b a potem przekładamy a na drugą stronę z przeciwnym znakiem i mamy wzór c=d-a/b
c)x=2k+1 dzielimy na 2 obie strony a potem przekładamy 1 z przeciwnym znakiem na drugą stronę i mamy x/2-1=k
d)2k=7n+5 dzielimy na 7 i przekładamy 5 na drugą stronę z przeciwnym znakiem i mamy 2k/7-5