Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T17:31:57+01:00
Lenno, pierwotnie ziemia nadawana przez seniora w użytkowanie wasalowi. W szerokim znaczeniu było to prawo, na mocy którego nadawano komuś (wasalowi) określone dobra (ziemię, pieniądze) w zamian za obowiązek wierności, służby wojskowej i pewnych świadczeń na rzecz nadającego (seniora).
Senior mógł mieć kilku lub kilkunastu wasali, którzy stanowili tzw. grupę lenną, oni sami mogli z kolei być seniorami dla innych.
4 5 4
2010-03-27T17:33:17+01:00
Senior oddawał swoją ziemie (zwaną lennem) wasalom, którzy ja uprawiali. Zyski z plonów nalezały do senora , a jego podwłany w zamian otrzymywał wyżywienie i bezbieczeństwo.
1 5 1