Zad 2.
Wyznacz ze wzoru wielkosc y:
a) y-7=k
b) 10-y=t
c) y-p=8
d) y-a=c
e)h-y=m
f) t-y+z=a

Zad 3
Wyznacz ze wzoru wielkosc z:
a) 3z=k
b) z× 7=l
c) m×z=10, m≠0
d) a×z=c, a≠0
e)k×l×z=7 k≠0 i l≠0

Zad 11
Wyznacz ze wzoru zminna x:
a) 4x+a=2X-b
b)8(x-3)=3(x-k)
c) (x-1)(t-1)=t+2, t≠0
d) (1-x)y=2y-1, y≠0

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T17:39:20+01:00
Zad 2
a)y=k+7
b) y=-t-10
c)y= 8+p
d) y=c +a
e)y=-m+h
f)y=-a+z+t

zad 3
a) z=k/3
b)z=l/7
c) z=10/m
d)z=c/a
e) z=7/ k*l

zad 11
a)4x-2x=-b-a
2x=-b-a /:2
x=-b-a/2

b) 8x-27=3x-3k
8x-3x=-3k+27
5x=-3k+27 /:3
x= -3k+27/5

c) xt+1=t+2
xt=t+1
x=t+1/t

d) y-xy=2y-1
-xy=2y-y-1
-xy=y-1/ :-y
x=y-1/ -y

8 4 8
2010-03-27T18:00:10+01:00
Zad 2.
a)
y-7=k
y=k+7
b)
10-y=t
-y=-10+t/ *(-1)
y=10-t
c)
y-p=8
y=8+p
d)
y-a=c
y=c+a
e)
h-y=m
-y=-h+m /*(-1)
y=h-m
f)
t-y+z=a
-y=-t-z+a /*(-1)
y=t+z-a

zad.3
a)
3z=k/:3
z=k/3
b)
z× 7=l/:7
z=l/7
c)
m×z=10, m≠0
z=10/m
d)
a×z=c, a≠0
z=c/a
e)
k×l×z=7 k≠0 i l≠0
z=7/kl
Zad 11
a)
4x+a=2x-6
4x-2x=-6-a
2x=-6-a /2
x=-3-1/2a
b)
8(x-3)=3(x-k)
8x-24=3x-3k
8x-3x=24-3k
5x=24-3k /5
x=4 i 4/5-3/5k
c)
(x-1)(t-1)=t+2
xt-x-t+1=t+2
xt-x=t+2+t-1
x(t-1)=2t-1/:(t-1)
x=2t-1/t-1
d)
(1-x)y=2y-1
y-xy=2y-1
-xy=2y-y-1
xy=y-1/:y
x=1-1/y
3 3 3