1.W pewniej klasie 6, liczącej 30 osób, 3/5 wszystkich uczniów ma co najmniej dobrą ocenę z matematyki. Ilu uczniów ma co najmniej czwórkę z matematyki ?
2.Asia otrzymuje tygodniowo 8 zł i jeszcze, 3/5 tej kwoty. Jakie jest tygodniowe kieszonkowe Asi ?
3. Z biblioteki szkolnej korzysta regularnie 0,5 uczniów. W tej szkole jest 420 uczniów. Ilu uczniów czyta regularnie książki ze szkolnej biblioteki ?
4. Tomek gra na komputerze przciętnie 50 min dziennie. Obliczył, że to 5/12 jego czasu wolnego. Ile czasu wolnego ma Tomek ?
5. Kasia pracowała na działce 7 dni. Pierwszego dnia pracowała 1,5 godziny, a każdego następnego dnia o 15 min dłużej niż poprzedniego. Ile czasu Kasia spędziłana działce 7 dnia ?
6. Ewa opalała się na słońcu przez kolejnych 6 dni. Pierwszego dnia opalała się przez 10 min, a każdego następnego o 5 min dłużej niż w poprzednim dniu. Ile min Ewa opalała się na słońcu szóstego dnia ?
7. Jacek czytał książkę przez 5 dni. Pierwszego dnia czytał ją 4 kwadranse,a każdego następnego o 1 kwandrans dłużej niż poprzedniego dnia. Ile czasu jacek czytał książkę piątego dnia ?
8. W czasie wakacji maciek wybrał się z rodzicami nad jezioro. Przez 8 kolejnych dni zażywał kąpieli. Pierwszego dnia kąpał się 1/2 godziny, a każdego następnego dnia o 5 min dłużej niż poprzedniego dnia. Ile czasu Maciek kąpał się ósmego dnia ?
9. Marta jeździła na rowerze przez kolejnych 8 dni. 1 dnia jeździła 3/5 godziny , a każdego następnego dnia o 12 min dłużej niż w poprzednim dniu. Ile czasu marta jeżdziła na rowerze ósmego dnia ?

Błagam , pomóżcie . Daję najlepszą . Proszę rozwiązujcie z obliczeniami . ;*
Pozdrawiam ;)

3

Odpowiedzi

2010-03-27T17:56:32+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T17:57:27+01:00
Zad.1
30*3/5=18
Zad.2
8+ 8*3/5=8+4.8=12.80 zł
Zad.3
420*0.5=210
Zad.4
Mi wyszło 41 min ale nie jestem pewna.
Zad.5
1. 1,5+15min=1,65=2.15
2. 2.15+ 15min=....
I tak dalej aż do 7 dnia, a potem trzeba dodać te godziny.
Zad.6
1. 10min
2. 10+5=15min
3. 15+5=20min
4. 20+5=25min
5. 25+5=30min
6. 30+5=35min
Zad.7
1. 4*15=60min=1 godz.
2. 60+15=1 godz.15min
3. 1godz15min+15=1godz.30min
4. 1godz.30min+15=1godz.45min
5. 1godz.45min+15=1godz.60min=2 godziny


2 2 2
2010-03-27T18:48:52+01:00
1. 18 uczniów miało co najmniej czwórkę.

2. Asia dostaje 9,3 zł tygodniowo.

3. Z biblioteki szkolnej korzysta 210 uczniów.

4. Tomek ma 600min wolnego czasu, czyli 10 godzin.

5. Siódmego dnia Kasia spędziła na działce 3 godziny.

6. szóstego dnia Ewa opalała się 35min.

7. Piątego dnia Jacek czytał książkę 105min.

8. Ósmego dnia Maciek Kąpał się 1godz i 5min.

9. Ósmego dnia Marta jeździła 2 godziny.