Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T17:41:31+01:00
* Adam Cisowski - sprytny uczeń siódmej klasy o przezwisku "Szatan" ze względu na jego spryt, odgadł metodę pytania profesora, za rok miał zdawać maturę, rozwiązał zagadkę złodziei drzwi.
* Ojciec Adasia - lekarz,
* Matka Adasia - gospodyni, jak pisze Makuszyński "(...) przedobra kobieta, która (...) miała na głowie cały dom."
* czworo rodzeństwa Adasia - "rozwścieczona czwórka", dwie siostry i dwóch braci
* profesor Paweł Gąsowski - nauczyciel historii, wielbiciel Napoleona, autor przezwiska Adasia, uczył wedle własnej metody, którą odkrył Adaś
* Iwo Gąsowski - brat Pawła Gąsowskiego, mąż Ewy Gąsowskiej, ojciec Wandy Gąsowskiej, niedoszły matematyk,
* Ewa Gąsowska - żona Iwa Gąsowskiego, gospodyni dworku w Bejgole, ciągle zapłakana i wiecznie z katarem
* Wanda Gąsowska - córka państwa Gąsowskich o pięknych fiołkowych oczach, które uwielbiał Adaś
* Staszek Burski - przyjaciel Adasia, który go uwolnił z piwnicy, przypadkowo ukradł pióro jednemu z kolegów. Siedział z Adasiem w ławce.
* Szostak - ten, któremu Adaś znalazł nitkę, która udawała setkę,syn krawcowej
* fałszywy malarz - człowiek, który kradł drzwi z dworku, złodziej "Rękopisu Księdza Koszyczka",
* Chudzielec - przyjaciel fałszywego malarza, razem uwięzili Adasia w piwnicy, zdrajca.
* Garbaty - współpracownik fałszywego malarza i Chudzielca, właściciel groźnych psów
* Francuz z 1937 r. - dobry człowiek, który był z Adasiem w piwnicy
* Żelski, Ostrowicki, Kaczanowski, Jasiński, Wnuk - nazwiska uczniów klasy siódmej, kolegów Adasia
* Ksiądz Kazuro - zaopiekował się chorym Francuzem i pomógł Adasiowi odnaleźć zaginione drzwi
  • Użytkownik Zadane
2010-03-27T17:43:04+01:00
* Adam Cisowski
* Ojciec Adasia
* Matka Adasia
* czworo rodzeństwa Adasia
* profesor Paweł Gąsowski * Iwo Gąsowski
* Ewa Gąsowska
* Wanda Gąsowska* Staszek Burski
* Szostak
* fałszywy malarz
* Chudzielec
* Garbaty
* Francuz z 1937 r.
* Żelski, Ostrowicki, Kaczanowski, Jasiński, Wnuk
* Ksiądz Kazuro