Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T13:14:49+01:00
Krążenie wieńcowe – naczynia krwionośne, które mają za zadanie doprowadzenie krwi bogatej w tlen i substancje odżywcze do komórek serca, i odprowadzenie dwutlenku węgla i ubocznych produktów metabolizmu z tych komórek. Skutkiem jego niewydolności może być choroba niedokrwienia serca, będąca następstwem przewlekłego stanu niedostatecznego zaopatrzenia komórek mięśnia sercowego w tlen i substancje odżywcze.
6 4 6
2009-10-30T13:26:30+01:00
Krążenie wieńcowe-naczynia krwionośne, które mają za zadanie doprowadzenie krwi bogatej w tlen i substancje odżywcze do komórek serca, i odprowadzenie dwutlenku węgla i ubocznych produktów metabolizmu z tych komórek.

Skutkami niewydolności może byc zawał serca,otyłości, nadciśnienie tętnicze, cukrzyca, zaburzeńia lipidowe, miażdżyca

Przyczyny krazenia wieńcowego : siedzący tryb życia, niewłaściwa dieta i nałóg palenia tytoniu
4 5 4