1. Oblicz objętośc ostrosłupa o wysokości 15 dm, którego podstawa jest trójkąt prostokątny o przyprostokątnych 6dm i 3 dm
2.Oblicz objętośc ostrosłupa o wysokości 11cm , którego podstawa jest trapez o podstawach 4 cm i 3cm oraz wyskosci 2 cm

Może ktos mógłby pomóc , bo mi za bardzo nie wychodza te zadania ;( z góry dziekuje ...

2

Odpowiedzi

2010-03-27T18:16:06+01:00
1) V = ⅓ * Pp * H
V = ⅓ * ½*a*h * H
V = ⅓ * ½ * 6 * 3 * 15
V = 5 * 9 = 45
2) V = ⅓ * Pp * H
V = ⅓ * ½(a+b)*h*H
V = ⅓ * ½ * 7 * 2 * 11
V = ⅓ * 7 * 11
V = 25⅔
V = 25,(6)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T18:16:52+01:00
1. Pp = a×h/2
Bo jedna z przyprostokątnych może być wysokością.
Pp = 6dm × 3dm : 2
Pp = 9dm²

V = 1/3 × Pp × H
V = 1/3 × 9dm² × 15dm
V = 45dm³

Odp.: Objętość ostrosłupa wynosi 45dm³ .

2. Pp = (a+b)×h/2
Pp = (4cm+3cm) × 2cm : 2
Pp = 7cm × 1cm
Pp = 7cm²

V = 1/3 × Pp × H
V = 1/3 × 7cm² × 11cm
V ≈ 25,7cm³

Odp.: Objętość ostrosłupa wynosi ok. 25,7cm³ .
1 5 1