1. Ślimak porusza się z prędkością 30cm/min.
a) Ile metrów przebędzie ślimak w ciągu godziny?
b) Ile minut potrzebuje ślimak, aby posunąć się o 7 m 20 cm?

2. Struś afrykański biegnie z prędkością 30m/sek.
a) Czy struś nadąży za pociągiem pośpiesznym jadącym z prędkością 72km/godz?
b) Ile kilometrów przebiegnie struś w ciągu 5 minut?
c) Ile sekund potrzebuje struś na przebycie 3 km?

3. Wypuszczono gołębia pocztowego o godz. 11 min. 35 do miejscowości odległej o 216 km. Gołąb pocztowy leci z prędkością 20m/sek. O której godzinie gołąb doleci do celu?

4. Samolot odrzutowy leci z prędkością 30m/sek. Ile minut potrzebuje, by przelecieć 900 km?

5. Bryczka jedzie z prędkością 9km.godz. Ile czasu potrzebuje na przejechanie 15 km?

6. Kolarz wyjechał o godz 8 min. 15 do miasta odległego o 12 km. Kolarz jedzie z prędkością 250 m na minutę. O której godzinie dojedzie do miasta?

7. Samochód wyruszył w drogę o godz. 7 min 30 i jechał z prędkością 54km/godz. W jakiej odległości od miejsca z którego ruszył, znalazł się ten samochód o godz. 9 min 20?

8. Tratwy wyruszyły w drogę w poniedziałek o godz. 6 rano i miały przepłynąć 105 km/ Prędkość prądu na tym odcinku rzeki wyniosła 50m/min.
a) W jakiej odległości od celu znajdą się te tratwy we wtorek o godz. 10 rano?
b) Którego dnia i o której godzinie tratwy przypłyną do celu?

9. Tratwy unoszone prądem rzeki mają przebyć 117 km. Prędkość wody w rzecze wynosi 65m/min. W ciągu ilu godzin tratwy przepłyną cała tę drogę.

3

Odpowiedzi

2010-03-27T18:33:46+01:00
2010-03-27T18:35:03+01:00
1.A)30×60=1800
B)720cm÷30=24min.
2.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T18:37:18+01:00
1a)
30cm - 1 min
x - 60 min

X= 60*30/1
x = 1800cm = 18m

1b)
720cm - x
30cm - 1min

x = 720 * 1 / 30
x = 24min

2a)
30m - 1s
x - 300s

x = 30*300/1 = 9000m = 9km

2b)
3000 - x
30 - 1 sekunda

x= 3000/30 = 100m

Proszę ;]