Zad 1 .
Ściany i sufit pokoju trzeba pomalować farbą, której 1 l pokrywa 10 m kwadratowych powierzchni. Pokój ma wysokość 2,5 m, podłoga pokoju ma wymiary 3,5 m x 4 m , a okno i drzwi zajmują 3 m kwadratowe powierzchni. Ile potrzeba farby , a by pomalować ten pokój jednokrotnie ?

2

Odpowiedzi

2010-03-27T18:46:52+01:00
Pow.sufitu =3.5m x 4m=14m^2
ściany:
3.5 x2 +4 x2=15mb
pow.ścian= 15mb x 2.5m wys.=37.5m^2
pow.całk.=14+37.5 -3(pow.drzwi)=48.5m^2
10m^2=1 litr farby
48.5m^2= 4.85 litra farby
odp.Aby pomalować ten pokój jednokrotnie potrzeba 4.85 litra farby.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T18:56:15+01:00
Podłoga = 3,5 m × 4 m = 14 m²
Sufit = 3,5 m × 4 m = 14 m²
Ściana = 3,5 m × 2,5 m = 8,75 m²
Ściana 2 = 4 m × 2,5 m = 10 m²
Ściana 3 = 3,5 m × 2,5 m = 8,75 m²
Ściana 4 = 4 m × 2,5 m = 10 m²
14 m² + 8,75 m² + 10 m² + 8,75 m² + 10 m² = 51,5 m² (Nie liczyłem podłogi, bo nie jest w zadaniu)
51,5 m² - 3 m² = 48,5 m² ÷ 10 l = 4,85 ≈ 5 puszek
Odp: Do pomalowania pomalowania pokoju potrzeba 5 puszek farby po 10 l.

Pozdro:D