Odpowiedzi

  • pgdn
  • Początkujący
2010-03-27T20:15:08+01:00
A)y=x2-15
zb.war.=(+nieskończoności;-15)
monotoniczność
rosnąca dla x należy (0;+nieskończoności)
malejąca dla x (-nieskoń.;0)

b)y=-4x2-5
zb.war.=(+nieskoń.;-5)
monotoniczność
rosnąca dla x(-nieskoń.;0)
malejąca dla x(0;+nieskoń)

mam nadzieje że to to!!!
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T20:34:21+01:00
F(x)=x^2-15
znak [ lub ] oznacza przedział domknięty
zbiór wartości: [-15;+nieskończoność)
(-nieskończoność;0) funkcja jest malejąca
(o;+nieskończoność) funkcja jest rosnąca

f(x)=-4x^2-5
zbiór wartości: (-nieskończoność;-5]
(-nieskończoność;0) funkcja jest rosnąca
(0;+nieskończoność) funkcja jest malejąca

f(x)=3x^2+5x-2
zbiór wartości:[-4;+nieskończoność)
(-nieskończoność;-1) funkcja jest malejąca
(-1;+nieskończoność) funkcja jest rosnąca
2 3 2