Odpowiedzi

2009-10-30T14:25:40+01:00
A) nie wychodzić z domu
b) schować się najlepiej (jak ktoś ma w skrytce)
c) uciec (z domu, szkoły lub innych pomieszczeń)
d) zakręcić gaz, wyłączyć prąd, zakręcić wodę (zadzwonić po pomoc)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T14:26:42+01:00
A) Jeśli utknąłeś w samochodzie nie wychodź z niego.
- uruchamiaj silnik co godzinę na 10 minut.
- Zwracaj uwagę na oznaki odmrożenia lub wychłodzenia organizmu. Wykonuj lekkie ćwiczenia dla utrzymania krążenia krwi. Od czasu do czasu klaskaj w dłonie, wykonuj wymachy ramionami. Staraj się nie przebywać w jednej pozycji zbyt długo. Jeśli w samochodzie jest więcej niż jedna osoba, należy spać kolejno, na zmianę. Dla utrzymania ciepła osoby powinny zgromadzić się koło siebie.
- Unikaj zbędnego lub nadmiernego wysiłku. Zimne otoczenie powoduje dodatkowe obciążenie dla serca. Nadmierny wysiłek, taki jak odgarnianie śniegu albo pchanie samochodu może spowodować zdrowotne dolegliwości.


b) Przede wszystkim wyłączyć gaz, prąd itp.
Ubezpieczyć dom :
- zamknąć wszystkie okna,
- usunąć wszystkie rzeczy z balkonów i parapetów.
- zapasowe baterie do latarek, świeczki itp.
- nie parkować samochodu w pobliżu drzew.

Schować się pod najniższy stopień budynku, i z daleka okien, drzwi.