Zadanie pochodzi z :
Rozdział - Równania i nierówności
Temat - Przekształcanie wzorów

Z podanych wzorów fizycznych wyznacz wskazane wielkości :

a) P = d/M RT ; M
b) f = 9/5c + 32 ; c
c) s = vt + at(kwadrat) /2 ; a
d) F = G Mm/r(kwadrat) ; m

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T19:08:07+01:00
A) P = d/M RT ; M
b) f = 9/5c + 32 ; c
c) s = vt + at(kwadrat) /2 ; a
d) F = G Mm/r(kwadrat) ; m

a) o ile RT jest w mianowniku to M=d/PRT
b) c= f-32*5
c) a=2S-Vt/t²
d)m=Fr²/GM
2010-03-27T19:10:49+01:00
P = d/M RT ; M
P = d/M RT/*M
PM=dRT/:P
M=(drt):M

f = 9/5c + 32 ; c

f = 9/5c + 32/*5c
5fc=9+160c/:5f
c=9/5f+160/5f