1. Napisz, czy rozwój terytorialny państwa rzymskiego wpłynął na kształt stosunków politycznych, gospodarczych i społecznych w tym państwie, a jeśli tak, to jak (nie za długie, tak na 8 linijek w zeszycie).
2. Wymień:
a) tereny imperium rzymskiego, które uległy romanizacji,
b) tereny imperium rzymskiego, które nie uległy romanizacji.

2

Odpowiedzi

2010-03-27T19:15:56+01:00
1. Rozwój terytorialny bardzo wpłynął na stosunki w tym państwie. Wiele bitew i rozrost państwa nie wpłynął na Italię pozytywnie. Instytucje, wojsko nie były dostosowane do liczby ludności.
2. Romanizacji uległa bardziej zachodnia część imperium – zamieszkiwana w większości przez ludy barbarzyńskie, a nie wschodnia, którą podbił już w IV wieku p.n.e. Aleksander Macedoński. Ta część już wcześniej przejęła kulturę grecką.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T19:20:37+01:00
1.Tak, rozwój terytorialny wpłynął na kształt stosunków w państwie.
Skutki powiększania się terytorium:
-wzrost liczby niewolników
- zaczęło ubywać "rolników", którzy przeprowadzali się z biegiem czasu do miast, aby podjąć się jakieś "łatwoejszej pracy"
-budowa nowych miast
2.
a) Grecja, Macedonia, Hiszpania, Północna Afryka, zachodnie wybrzeże Turcji, Egipt
b) Galia,obszary na których występowali Germanowie,
6 4 6